ČO POTREBUJETE, ABY BOLA VAŠA KANCELÁRIA ZORGANIZOVANÁ

Publikované 13.03.2017


Organizovanie kancelárie môže byť tak ťažké alebo tak jednoduché, záleží na vás. Existuje niekoľko komplikovaných organizačných systémov, ktoré človek môže použiť, ale existujú aj také, ktoré sú pomerne jednoduché. V súvislosti s tým uvádzame niekoľko kancelárskych potrieb, ktoré sú užitočné, aby bola kancelária zorganizovaná. Jednoduchý spôsob, ako to urobiť, je využiť napríklad:

Kartotéka môže byť veľká alebo malá, ako potrebuje človek. Vertikálna skrinka na dve zásuvky bude ideálna pre menšie kancelárie, zatiaľ čo väčšie kancelárie budú môcť využiť štvoro alebo päť skriniek na spisy. Zložky súborov, ktoré sa používajú v týchto skrinkách, môžu byť jednoduché priečinky alebo môžete investovať viac peňazí s prispôsobenými farbami a plastovými priečinkami. Výber je naozaj na osobe a jej rozpočte.

Pri ich ukladaní je najlepšie používať štítky na priečinkoch. To vám umožní vždy nahradiť štítok, ak sa priečinok použije neskôr na iný účel. Vymeniteľné štítky sú skvelé a môžete na nich písať či už klasickými perami alebo ceruzkou. To je niečo, čo môže stáť viac, ale zjednoduší vám to život.

Akonáhle máte k dispozícii už spomenuté kancelárske potreby a ste pripravení začať organizovať svoju kanceláriu, majte na pamäti niekoľko tipov:


  • Nič nepokazíte s abecedným poradím ukladania, pretože tento systém je jednoduchý a ľahko zapamätateľný, takže ho môžu všetci využívať.
  • Aby ste zrýchlili systém práce, oddeľte rôzne druhy práce do rozdielnych priečinkov. Je to skvelý nápad mať jednu zásuvku venovanú konkrétnej pracovnej úlohe pre ľahší prístup.
  • Vždy píšte tlačenými veľkými písmenami, aby mal k tomu každý ľahký prístup a dobre videl na písmená, tiež nesmie chýbať stručný popis čo priečinok obsahuje.
  • Každý deň na konci pracovného dňa nezabudnite vložiť dokumenty tam, kde je to potrebné. Prijatie tohto typu životného štýlu môže trvať nejaký čas, ale bude to udržiavať organizáciu v kancelárii
  • Uistite sa, že si kúpite kartotéku, ktorá je odolná voči požiaru a môžete ju zamknúť, pretože to dodá extra ochranu súborov, ktoré budete potrebovať kedykoľvek neskôr.

Pre tých, ktorí si myslia, že organizácii ich kancelárii niečo chýba, cesta k zorganizovanej kancelárii je jednoduchá. So správnymi kancelárskymi potrebami môžete svoju kanceláriu vylepšiť a prijatie nového systému ukladania dokumentov je jedným z prvých krokov, ktoré človek môže urobiť, aby dosiahol výsledky.



Zdroj: Zdroj: Office Supplies Blog, 12.3.2019